top of page

השקה מסעירה מבית Wilier - ה-Zero SLR

השקה של דגם אופניים חדש אינה דבר של מה בכך. היום בו מוצגים האופניים לקהל הרחב הוא למעשה סופו של מסע ארוך, מסע שהתחיל כ-3 עד 4 שנים קודם לכן .השקה של דגם טיפוס מהפכני עבור יצרן בוטיק כמו Wilier Triestina היא הרבה יותר מסתם עוד השקה זהו רגע מכונן רגע בו הכל משתנה.



דגם ה Zero Slr הוא מהפכה של ממש. זו הפעם הראשונה שיצרן מהמובילים בעולם, משיק דגם של אופני Light Weight עליו מורכבת מערכת בלם דיסק. מעניין שדווקא יצרן קטן יחסית, כזה שכל הייצור השנתי שלו הוא בערך מה שהגדולים מוצאים על כיבוד, דווקא הוא זה שמוביל את הפיתוחים הטכנולוגיים, או כמו שאומרים מוביל את המהפכה.


מהיכרותי האישית עם Michelle Gastadleo ו-Claudio Salomoni, שני האנשים המובילים את תחום הפיתוח ב wilier Triestina, זה התחיל כשהשניים ישבו סביב שולחן עגול ליד מכונת הקפה והחלו לזרוק רעיונות, לקחו דף נייר שמצאו והחלו רושמים. משקל 6.5 ק"ג, בלם דיסק בלבד, שהשלדה תהיה מאוזנת להפליא, קשיחה ונעימה גם יחד.

מיקלה בטח הוסיף שזו צריכה להיות שלדת הדגל, אז מן הראוי שתראה כמו המילה האחרונה בעיצוב - סולידית אך מרגשת כאחד. הם כתבו והחלו בתהליך הפיתוח, תהליך שאורך כפי שכתבתי מעל 3 שנים.

לא זה המקום להלאות אתכם בכל התהליך הארוך והמייגע שהביא את ה-Wilier Zero Slr לעולם. במקום זה אציג כמה חידושים ופיתוחים שמאפיינים את האופניים הללו.


מזלג אסימטרי


מזה שנים ידוע כי באופני Wilier ה-Chain Stay הוא אסימטרי, זו הדרך לאזן בין ה-Drive side שאמור להתמודד עם מומנט הפיתול אותו מפעיל הרוכב ולעומת ה-Non Drive side. וכמו לפני 15 שנים בערך עת הציגו את הפיתוח ההוא, כך הפעם הבינו ב-Wilier כי יש שוני בעומסים המופעלים על זרועות המזלג בבלימה, יש שוני בין הצד בו ממוקם הקליפר של הדיסק לבין הצד החופשי. התוצאה היא מזלג מעובה בצד בו ממוקם הדיסק.




קשיחות וגמישות זה שם המשחק , Hus Mod Carbon Fiber


כדי לקבל קשיחות אך בלי להתפשר על נוחות רכיבה בשלדה במשקל נמוך, עלה הצורך בפיתוח טכנולוגית קרבון חדשה. שילוב בין צורה שונה לאריגת בד סיבי הפחם מחד ושימוש בשרפים הפועלים בטכנולוגית Liquid Crystal Polymer מאידך. התוצאה : נתון Stiffness To weight מרשים במיוחד העומד על 153 Nm/Kg.





כידון


זה היה צפוי, כידון שהוא גם אווירודינמי וגם קליל, פיתוח In House כמובן. כידון אינטגרלי המוצע ב-5 מידות שונות ומשקל מוצהר של 330 גרם ומציע איזון בין מבנה אווירודינמי, נוחות וקשיחות (וזאת בלי לוותר על קוקפיט נקי לגמרי מכבלים וצינורות). אגב, למי שרוצה / צריך ניתן להשתמש גם בכידון ה-Alabarda האווירודינמי והקשיח וזאת בתמורה לעוד 50 גרם.





צירי שחרור מהיר לגלגלי Tru Axle


שלדת ה-Zero Slr זכתה בפיתוח חדש ומיוחד, שיתוף פעולה בין חברת Mavic ו-Wilier. ציר שחרור מהיר לגלגלי דיסק בחיבור Thru Axle. התוצאה היא מערכת החלפת גלגל מהירה יותר מצירי שחרור מהיר המוכרים מימי ה-Qr שנמצא עימנו כבר יותר מ 50 שנה. מערכת שנראית פשוטה אך משלבת בתוכה המון טכנולוגיה וזאת כדי שתהיה אמינה וקלה לתפעול וכמובן גם קלת משקל. יש עוד מאפיינים רבים לדגם ה Zero Slr, עליהם אספר לכם בעתיד.




הזוגות הראשונים של דגם מדהים זה יגיעו לארץ במהלך חודש ספטמבר, בינתיים קחו נשימה, כי שום דבר לא הולך להישאר אותו הדבר.


475 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page