top of page

הג'ירו בא

5 שנים ויומיים אחרי הזנקה ההיסטורית של ה Giro מירושלים, תוזנק המהדורה ה 106 של הטור האיטלקי.

ה Giro הינו הגראנד טור הראשון שמתקיים מידי שנה, הוא השני בחשיבותו בעולם האופניים ואולי יותר מכך במודעות הבינלאומית, ה Tour De France זוכה מזה שנים למעמד גבוהה יותר אבל בפועל ה Giro לאורך השנים תמיד היה מעניין יותר, אגריסיבי יותר ודרמטי יותר

שתי דוגמאות מהשנים האחרונות הינן הניצחון של Chris Froom ב Giro 101, זה שהוזנק מירושלים, Simon Yates החזיק ב Mgalia Rosa בפער מהותי ונראה היה כי אין שום דרך לקחת לו אותה, ואז במהלך אגרסיבי במיוחד בסטייג' 18, יצא פרום בבריחת סולו שלשל מעל 80 ק"מ כשרק Tom Demulin מצליח להשאר עימו לזמן קצר, אך גם הוא לא הצליח לעמוד בקצב של הבריטי, הדרמה הייתה גדולה כמוביל המרוץ Simon Yates לא רק שאיבד את ההובלה אלא גם נשר מחוץ לעשירייה הראשונה .


ב 2016 עשה הכריש ממסינה Vincenzo Nibali מהלך דומה, הפעיל לחץ כבד במשך ימים רבים על Steven Kruijswick עד שההולנדי שגה התרסק מספר פעמים בסטייג' 18 וסופו של דבר דורג רביעי אחרי רכיבה הירואית אחרי נפילה באחד המורדות, בעוד ניבלי שידוע כ Demon Decneder הצליח לטפס אל המדרגה הגבוהה וללבוש ורוד עד סיום המרוץ.

ה Giro כולל עליות רבות ובאופן יחסי לרוב מעט קטעי נגד השעון, הוא קיצוני פחות מבחינת הטיפוסים אל מול ה Vuelta Espana אבל מישורי פחות ה Tdf. ואם לא די בכל אלו אז העובדה שמדובר במדינה שהיא הבית של יצרני האופניים הכי נחשבים בעולם עם המסורת והעיצובים הכי מיוחדים הופכת את ה Giro לצבעוני עוד יותר.


ולסיום סיום... תפתחו יומנים....אמנם כל יום הטלוויזיה אצלנו פתוחה, הבירה קרה והאופניים מתגלגלים...אבל stage 16 יהיה אקסטרה כיף.



99 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page