top of page

הקרוס קאנטרי של טובי אולמן


טובי אולמן
טובי אולמן

טוביאס אולמן, בן 39, רוכב קרוס קאנטרי מרתון מגרמניה הוא גם בעלים של קבוצת Wilier force Germany, קבוצת רכיבה המתמחה במרוצים קרוס קאנטרי מרתון . את טובי פגשתי בכנס השנתי של Wilier, שיחה קצרה שניהלתי עם Susanne Buckenlei אשתו שהיא גם מנצחת טריאתלון ה Norsman (שלושה ניצחונות עד כה)  פתחה את הדלת לראיון קצר שביצעתי עם טובי. טובי הוא גם בעליה של חנות אופניים קטנה בעיירה הילפולטשטיין, המשמשת כבסיס הפעילות של קבוצת הרכיבה שלו, לא מעט ישראלים מכירים אותו מאחר וחנותו מסייעת רבות לצוות של Challenge Roth ומספקת תמיכה טכנית , הרכבה ופירוק האופניים ועוד ... מה זמן אתה רוכב אופניים ? שאלה שנשאלה שלא במקרה, טובי בן 39 ורוכב אופניים מגיל צעיר מאד. "מבחינתי  אופניים הם חלק אינטגרלי מהחיים, אני רוכב ומתחרה מאז גיל 6 או 7 כך שלמעשה מאז שאני זוכר את עצמי אני על אופניים." מה הסיבה שהקמת קבוצת רכיבה ? טובי עונה בחיוך מבויש "אחרי שנים רבות בהם התחריתי ברמות שונות ובחיפוש אחרי דרך להרחיב את פעילות החנות החלטתי לנסות ולייצר ערך מיוחד לחנות שלי, מאחר ואני רוכב בעיקר xc מרתון היה זה הדבר הטבעי שאבחר בדיספלינה זו עבור הקבוצה אותה אני מקים. "

מה הדבר שאתה אוהב יותר מכל ברכיבת שטח ? "רכיבת אופני הרים מבחינתי אישית היא הזמן שלי עם עצמי, גם בתחרות וגם באימון אני מוצא ברכיבה זמן איכות שלי עם עצמי, זמן להיות בטבע להתרכז באתגרים הטכניים להביט על העליה או המכשול הקרוב ולבחון כיצד אני מתמודד בצורה הנכונה, לפעמים זה נראה כמו משהו שנעשה באוטומט אבל בפועל אני חושב על כל פעולה, זה האתגר עבורי וזה גם החיבור ביני האופניים ותוואי השטח עימו אני מתמודד. קורה לא פעם שאני חוזר על מכשול ספציפי מסר רב של פעמים רק כדי למצוא את הטכניקה הכי נכונה, כשזה קורה אני לא שם לב לזמן או למהירות, רק למכשול לאופניים ולהנאה שבדבר." כיצד אתה בוחר את הרוכבים לקבוצה שלך ? "מספר חודשים לפני תחילת העונה אני עובר על רשימת הרוכבות והרוכבים הפונים אלי. אני מביט גם על תוכנית התחרויות הכללית ומחפש רוכבים ורוכבות שיגוונו את הסגל של הקבוצה, זו אינה חוכמה גדולה להוציא סכומי כסף גדולים ולהביא כוכבים גדולים. בפועל כדי שהקבוצה תגיע להישגים יש צורך ברוכבים עם יכולות שונות והתמחויות שונות לגמרי, כל תחרות מתקיימת במסלול שונה ודורשת מהרוכבים יכולות אחרות , לכן אני בוחר את הרוכבים על פי ההתאמה לתוכנית הכללית של הקבוצה ולא פחות חשוב לפי היכולת להתנהל בצוות ולשתף פעולה זו עם זה." האם יש הבדל בין רוכבים גברים לרוכבות ? אחת השאלות הקשות ששאלתי את טובי !!! "חשוב להבין כי בגרמניה על כל רוכבת תחרותית יש 8 רוכבים במעגל התחרויות, הדבר מעיד על כך שהרוכבות המתחרות יהיו תמיד ברמה גבוהה מאד וזאת מאחר ואלו שלא מגיעות לרמה הגבוהה לרוב הפוכות לחובבניות או פורשות מהענף, הדבר משפיע גם על העומק התחרותי עד כדי כך שלעיתים ניתן לספור ביד אחת את כמות הרוכבות שמתייצבות על הגריד." עוד מספר טובי כי במקרים רבים הרוכבות מתחרות צמוד מאד לגברים וכי מעולם לא שמע טענות מרוכבת על כך שהמסלול אינו מתאים לרוכבות וכו'.

טובי אולמן שרון פירסט
מפגש מקרי שהוביל לריאיון

בסיום הריאיון הזמנתי את סוזן וטובי לבקר בישראל, הצעתי לטובי גם לשלוח צוות או שניים לתחרות אפיק ישראל. לדברי סוזן היא תשמח מאד לבקר כאן, היא מכירה ישראלים רבים ומאמנת כמה מהם בצורה מרוחקת טובי ביקש מידע מדויק לגבי אפיק ישראל ואמר שהוא לא בטוח שיצליח להכניס את התחרות ללוז עמוס של קבוצות בשנת 2019 אך יעשה מאמץ מיוחד לשגר לכאן צוות רוכבים לשנת 2020.

43 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page