top of page

כמה דברים על אימוני טכניקה שכל רוכב חייב להכיר



שרון פירסט נהנה מהדרך

במירוץ ה Rubix שהתקיים בתחילת השבוע זכינו לראות הופעה מיוחדת. ניצחונו של פיטר סאגאן טובל ברכיבה מרשימה במיוחד.

כבונוס זכינו לראות אותו מבצע פעולה של הידוק הסטם תוך כדי רכיבה במהירות של 45 קמ"ש בקירוב.

לראות רוכב ברמה של סאגאן רוכב זו חוויה מדהימה (חכו ל Giro אז נוכל לראות רוכבים בקליבר שלו בכבישי ארץ הקודש).

אחד הדברים המבדילים את רוכבי העל התחרותיים מבני האנוש כמוני שרוכבים על אופני כביש כדרך חיים היא השליטה באופניים.

כולנו יודעים שכדי להיות מהירים חשוב להתאמן, לבלות שעות רבות באוכף או על הטריינר. אך יש דבר פשוט למדי, אימון שרוב רוכבי הכביש פשוט לא מבצעים: אימון טכניקה. מודה שגם אני במשך שנים רבות של רכיבה לא ממש התייחסתי לנושא, הרי אני יודע לשבת על האופניים, לדווש בכוח להטות את הכידון ולבלום מאוחר..

לפני כמה שנים לאחר הצעה של חבר הצטרפתי לאימון טכניקה, אימון שליטה, שמעבר לחוויה עצמה, נתן לי כלים חדשים לשיפור השליטה באופניים. מאז אחת לכמה חודשים אני עוזב לאימון אחד או שניים את עולם הוואטים ומתמקד בבסיס ביכולת לשלוט באופניים, לעבוד נכון עם הגוף .


עינב גטריידה בפעולה

לאחר שתקופה ארוכה יחסית לא הקדשתי לכך את הזמן, קבעתי לעצמי שעה של כיף עם עינב גטריידה. עינב מכיר אותי שנים רבות, רוכב עימי לעיתים אך מעולם לא עבדנו ביחד על השליטה באופניים. האימון התקיים במגרש אספלט רחב ידיים. אחרי כמה דקות של רכיבה רגועה סביב המגרש החל עינב לתת לי תרגילים. בכל פעם נגענו בתפקוד אחר, פעם בהטיית הגוף בפניה, פעם במבט לצד זה או אחר. אחרי כל תרגיל בוצעה שיחה קצרה, ניתוח התרגיל, הפנמה של הפעולה וקדימה לתרגיל הבא.

בנקודה מסוימת עצרנו לגמרי ועברנו לתרגילי שיווי משקל, עמידה על האופניים. שוב שפת הגוף משחקת לה תפקיד חשוב.

מכאן לעוד תרגילים של פניה נכונה, תנועה נכונה של מרכז הגוף כמרכז תנועת האופניים. בסוף האימון חשתי שינוי, תחושה חדה יותר והרגשה בטוחה יותר.

חשוב לדעת שאימון אחד שכזה הוא רק חלק מתהליך. עינב השאיר לי רשימת הנחיות לעוד מספר תרגולים, אחריהם נפגש לעוד אימון או שניים של שיפור השליטה

בעיני כל רוכב חייב לעצמו אימונים שכאלה, אחד , שניים ואולי יותר.

200 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page