top of page

טכניקה ושליטה - תרגילי שליטה לאופניים שאתם חייבים לעשות

הקיץ מגיע לסופו, הקבוצות חוזרות מפגרת הקיץ, זמן לחזור לאוכף, לסובב רגליים. רגע לפני שחוזרים במלוא הכוח, כדאי להשקיע מעט ולחזק את השליטה באופניים. אספתי כמה תרגילים פשוטים שיסייעו מאד לחזור לעניינים בצורה נכונה ומהנה:



1.  רכיבה איטית בקו ישר

מסמנים התחלה וסיום רצוי, במקום אשר כבר מסומן קו כגון חניה שפנויה ומתחילים את הרכיבה בהילוכים הקלים ביותר ורוכבים הכי לאט שאפשר, עד לרגע שכבר חייבים להוריד רגל ולעצור.


2.  סיבובים נכונים

סיבוב נכון מתבצע בצורה הבאה: לפני כניסה לסיבוב אנו מפסיקים לדווש מתכננים את קו הפניה, מוודאים כי הרגל החיצונית מטה והמבט הוא אל נקודת היציאה מהפניה. יש לתרגל זאת בשני הכיוונים ולחזור עלך כך מספר רב של פעמים.


3.  סלאלום

מניחים מספר בקבוקים / קונוסים במרחק של אופניים אחד מהשני. עם האופניים, מבצעים מעבר בין הקונוסים פעם מימין ופעם משמאל עד סיום הקונוסים ואז סיבוב של 180 מעלות וחוזרים שוב. למתקדמים מצמצמים בכל סיבוב את המרחק בין הקונוסים.

 

4. הוצאת בקבוק שתייה והחזרה  (למתקדמים הרמת בקבוק מן הקרקע)

ברכיבה במישור יש להוציא את הבקבוק מהמנשא, להרימו לצורת שתייה ולהחזיר את הבקבוק. מומלץ לחזור על תרגול זה פעמים רבות ובמהירויות שונות.


5. בלימה לקו מטרה ובלימה קצרה

יש להגיע למהירות של 20 קמ"ש לפחות ואז לבלום בצורה נכונה, יש לכוון את העצירה לקו המסומן. כמו כן יש לבלום מקו מסומן במהירות גבוהה ( מעל 20 קמ"ש ) ולנסות לבלום במרחק הקצר ביותר תוך שמירה על שליטה באופניים. בלימה נכונה נעשית עם שני הבלמים והטיית הגוף לאחור!


את כל התרגילים יש לבצע במגרש סגור וללא רכבים נעים!

אז קדימה למה אתם מחכים? צאו לתרגל.


698 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page