top of page

מרוצי האביב כבר כאן

המלחין האיטלקי Antonio Vivaldi כתב את היצירה 4 העונות אי שם בעשור השני של המאה ה 18. החלק המוכר ביותר מיצירה זו עונה לשם La Primavera או בתרגום לעברית האביב. 200 שנים מאוחר יותר לערך, ב 1907 הוזנק לראשונה מרוץ האביב של עולם האופניים Milan – San Remo או בלשון חובבי הספורט La Primavera , מרוץ האופניים שפותח בפועל את מרוצי האביב באיטליה.

מרוץ זה הינו המונומנט הרשמי הראשון של העונה ולא רק שהוא הראשון הוא גם הארוך מכולם , השנה יהיה אורכו 294 ק"מ והיו שנים בהן חצה המרוץ את רף ה 300 ק"מ להבדיל מהקלאסיקות הבלגיות המרוץ האיטלקי עובר בכבישים חלקים יחסית , ורובו מישורי אופי המסלול מתאים לספרינטרים הקלאסיים , אלו שמתחבאים בתוך הדבוקה רוב המרוץ ומראים את עצמם רק בק"מ האחרון , הדבר נכון באופן כללי אלא שיש שתי גבעות קצרות אך לא פשוטות שמגיעות לקראת סוף המסלול , ה Cipressa , 4 ק"מ עם כ 230 מטרים של טיפוס שמתחיל כ 24 ק"מ לסיום המסלול וה Poggio 2 ק"מ עם 135 מטרים מצטברים שמגיע כ 12 ק"מ לסיום המסלול וכמובן שלפני שתי הגבעות הללו צריכים הרוכבים לכסות מרחק של כ 270 ק"מ בקצב שמתגבר ככל שמקדמים. מבט קצר על רשימת מנצחי העבר מבליטה שם אחד מעל כולם , הקניבל Eddy Merckx שניצח את המרוץ 7 פעמים כשהאחרונה בהן הייתה ב 1976 , מנצח סידרתי נוסף הוא האיטלקי Costante Giardengo שניצח 6 פעמים בין השנים 1918 ל 1928 , השם הבולט השלישי הוא חסיד אומות העולם Gino Batali שניצח 4 פעמים , האחרונה שבהן ב 1950 וביחד עימו במקום השלישי נמצא גם הגרמני Erick Zabel כשהפעם האחרונה שלו הייתה בשנת 2001 . יש לציין כי מאז 2010 לא היה רוכב שניצח ביותר ממהדורה אחת של ה Milan – San Remo רשימת הרוכבים המועמדים לניצחון השנה רחבה למדי.

השמות החמים במיוחד הם Tadej Pogacar, Wout van Aert, ואן ארט אוהב את האופציה לתקוף בגבעה קטנה ולנער מעליו את כל אלו שסביב לו , לטעמי דווקא ה Cipressa מתאימה עבורו כקרש קפיצה שיאפשר לו לנער רוכבים רבים , פוגאצ'אר מגיע אחרי ניצחון משכנע ב Triano Adriatico , ניצחון שמזכיר לא מעט את Bernard Hinoult , התפיסה שכל מיד ספרינט שווה שניות ובכל מקום שאפשר מנצחים מזכירה בבירור את הסגנון של הגירית אך כדי לנצח חייב הסלובני לייצר מהלך שידלדל מהותית את הדבוקה ולמרות שהוא יודע לנצח גם בMass Sprint הסלובני יעדיף כנראה לנער את רוב מתחריו כמה עשרות ק"מ לסיום ולהגיע לספרינט מול רוכב אחד או שניים ולא יותר . Mathieu van der Poel, לא נראה מאד חד מתחילת העונה , אלא שיכול להיות שדווקא עכשיו אחרי שבועיים של מרוצים סיים ההולנדי לאפס כוונות והיא מכוון הייטב כדי לספק את הניצחון הראשון העונה לקבוצת Alpecin Dececuninck .גם Mads Pedersen מגיע גם הוא כדי להתחיל את הקמפיין הוא לא נראה מאד מפוקס מתחילת העונה. Matej Mohoric ינסה לבצע את מה שלא בוצע שנים רבות ולנצח בפעם השנייה ברציפות , האם גם השנה הוא יגיע עם ה Dropper המדובר מהעונה הקודמת ........ Julian Alaphilippe ינסה לחזור אל מסלול הניצחונות , בתקופה האחרונה מדובר רבות על המתח בינו לבין בעלי קבוצתו PATRICK LEFEVERE , הבלגי הכל יכול וברור שניצחון במונומנט יחזיר במעט את הצבע והמעמד לאלוף העולם לשעבר אחרון ברשימה זו ( ויש עוד מועמדים רבים ) הוא הבריטי Mark Cavendis , קאב שחווה חורף לא פשוט וקיבל גלגל הצלה ברגע האחרון מ Alexader Vinokirov ינסה להוסיף עוד ניצחון ב Msr אחרי שניצח בו בשנת 2009 , להערכתי הוא סוג של אאוטסיידר אבל התקשורת ממוקדת בו בשבועות האחרונים ואולי דווקא אחרי שהלחץ מעט ירד יצליח הבריטי לכוון וגם לפגוע , מאחר והוא אחד הספרינטרים היחידים שיודע להסתדר גם ללא רכבת של ממש וגם יודע להתמודד יפה עם טיפוסים קצרים הרי שהוא בהחלט מסוגל למשוך עם דבוקה של מספר רוכבים עד לסיום המרוץ ואם ינוערו כמה מהספרינטרים הצעירים הרי שהוא בהחלט יכול לגבור על רוב השמות שהועלו כאן מוקדם יותר בקרב של 1 על 1 או אפילו 1 על 5 יהיה מעניין זה בטוח


30 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page