top of page

מה צריך לקחת בחשבון כשעומדים לרכוש את אופני הכביש הראשונים שלך?


עולם אופני הכביש הוא עולם מיוחד. יש בו המון יצרנים קטנים וגדולים, יקרים וגם זולים. הוא עולם דינמי שנתון לאופנות משתנות ושינויים טכנולוגיים אינסופיים, שלא לדבר על עיצובים צבעים וגאדג'טים שחלקם מיותר לגמרי וחלקם תורם המון לרכיבה. אם אין לכם ידע בעולם אופני הכביש חשוב מאד להיעזר באדם המכיר את הנושא, חבר או רוכב שאתם סומכים עליו כדי לקבל ייעוץ בסיסי ואולי גם יותר מכך.

תקציב

אין מה לעשות , כסף מסובב את העולם ובמקרה שלנו את הגלגל. הגדירו תקציב, הכניסו למשוואה גם את הציוד הנלווה, קסדה, כפפות וחליפת רכיבה אחת לפחות. משאבה וסט כלי תיקון קטן.

ובכל זאת בכמה ?

כל אחד והתקציב שלו. אפשר לרכוש אופני כביש משומשים ב-2,000 שקלים ואפשר לרכוש אופני כביש חדשים גם ב 50,000 שקלים. הכל עניין של סדר עדיפות וגם יכולת כלכלית בסיסית.


חדש / משומש

בלוחות היד שנייה ניתן למצוא אופני כביש מיצרנים מוכרים וטובים ובמחירים מצחיקים. לעתים מדובר בהצעות מפתות כל כך שנראה כאילו אסור לפספס. אין ספק שאפשר למצוא מציאות, אך באותה נשימה אפשר גם ליפול על שלדות לא תקינות או אופניים הדורשים טיפול יסודי שיעלה הרבה מאד כסף.

בכל רכישה של אופניים משומשים מומלץ בחום לבדוק אותם אצל מכונאי שיודע מה הוא עושה. יש לשים לב שלעתים עסקה שתראה נהדרת תתגלה כיקרה מאד לאור הבלאי של האופניים, עלות צמיגים, שרשרת וקסטה יכולה להגיע ל-500 שקלים כולל עבודה. ואם יש גם מעביר הילוכים במצב לא תקין או חלקים נוספים הדורשים החלפה המחיר יכול לעלות גם ליותר, הרבה יותר.

מצד שני, ניתן למצוא אופניים מתוחזקים היטב בהם לא יהיה צורך להחליף חלק אחד.

כמובן ששלדה לא תקינה היא כמו שלט עצור גדול, ואישית לא הייתי רוכש בשום מצב אופניים שהשלדה שלהם נפגעה בשלב זה או אחר (לא מדבר על פגמים קוסמטיים – שריטות או קילוף צבע שנבע מפגיעת אבן).

נקודה חשובה נוספת היא המעאכרים, אלו אנשים שמצאו דרך ליצור לעצמם קצת הכנסות מהצד. חלקם פשוט משדרגים לעצמם את האופניים בתדירות גבוהה, אחרים רוכשים אופניים מראש כדי למכור במחיר גבוהה יותר....

אופציה נוספת לגבי יד שניה היא חנויות העושות טרייד אין ללקוחות, כאן ניתן יהיה לקבל אופניים משומשים עם אחריות לתקופה קצרה וסביר שבדרך גם עברו טיפול בתקלות המהותיות אם היו כאלו.

היתרון הגדול ביותר של אופניים חדשים מעבר לתחושה של אופניים חדשים מבריקים ונוצצים הוא השקט.

יש לכם שקט לתקופה של לפחות שנה מבחינת מערכת ההילוכים (אחריות כמובן ולא כיוונים) וואחריות של מספר שנים לשלדה, תלוי יצרן. יש גם יבואנים שיתנו גב ללקוח ששבר שלדה בתאונה, דבר שאינו מכוסה כמובן באחרית וידאגו שיחזור לרכוב על אופניים דומים או זהים בעלות מופחתת.

כמו כן, אתם יכולים לרכוש את המילה האחרונה בעיצוב / טכנולוגיה או משהו באמצע. יש הרבה יותר אפשרויות בחירה ובעיקר האפשרות לגשת לחנות לבחור ולקבל את האופניים מהר יחסית בלי לבלות בנסיעות בכל הארץ וביקור בבתי המוכרים, במידה הנכונה וסביר להניח שגם עם ההתאמות הנכונות. שלא לדבר על ההרגשה של אופניים חדשים שהם במידה הנכונה עבורכם ובאבזור שרציתם, בצבע הנכון ...

ואם כבר דיברנו על מידה, איך יודעים מה מתאים?

עכשיו יקפצו כל אותם הרוכבים שיגידו שבלי מדידה אי אפשר בכלל להתחיל את התהליך. אין ספק שמודד מקצועי יכול להקל על העניין ולסייע במציאת הגיאומטריה הנכונה עבורכם. מצד שני לרוב יצרני האופניים יש מחשבוני מדידה בסיסיים אשר יאפשרו אחרי ביצוע מדידת גובה ואורך רגל פנימית ומספר שאלות כלליות של הרוכב, בחירת מידה של השלדה. שלא לדבר על כך שמוכר מקצועי ידע לתת את הכיוון הראשוני ויבחן האם הרוכב יושב בצורה סבירה. עכשיו נשאר רק לטפל בחלקי הנוחות. יש יבואנים שייתנו לכך מענה מראש ויאפשרו להחליף את הסטם, הכידון ולבחור אורך קראנק במעמד הרכישה. בחירת האוכף לרוב תהיה על חשבון הרוכש וזאת פשוט כי יש כל כך הרבה אפשרויות ולא תמיד ניתן להציע את כל האופציות.

בשורה התחתונה לא תמיד יש יתרון לאופני יד שניה וחשוב לבחון כל מקרה לגופו.

ולפני סיום, קצת טכנולוגיה, קצת על חומרים שונים ועל ההבדלים ביניהם

כן , בהנחה שאלו אופני הכביש הראשונים ובהנחה שאתם לא הילדים או הנכדים של ביל גייטס, הרי שלא צריך ישר לרכוש את הדבר הכי חדיש בשוק. במיוחד בתקופת הלמידה מומלץ לרוכב על אופניים שהם קצת פחות משיא הפאר. עדיף לבחור בדגם ביניים (בהנחה שהתקציב מאפשר). דגם שייתן יכולות טובות מצד אחד ומצד שני בעוד שנה או שנתיים כשתחליטו לשדרג, תיהנו ממשהו שבאמת מצדיק את השדרוג.

אלומיניום / פלדה / סיבי פחם

פלדה. אתחיל ממה לא, עם כל הכבוד לפלדה, מדובר באופניים שיהיו כבדים יחסית וימנעו מרוכב מתחיל את התחושה שהוא מהיר, לפחות בהתחלה. אין ספק שלפלדה יש המון ייחוד וגם שיכוך מעולה שלא לדבר על המראה הקלאסי, כל זה נהדר לרוכב וותיק שמחפש משהו מיוחד ושונה, לרוכב המתחיל זה פשוט לא נכון.

אלומיניום. היתרון הגדול הוא המחיר. אופני אלומיניום הם מוצר וותיק בשוק, כמעט ואינו זוכה לפיתוח ומוגדר אצל רוב היצרנים כמוצר כניסה. הוא מתומחר נמוך במודע ולרוב זוכה לאבזור נחות יחסית. זה בסדר גמור למי שמחפש אופניים בתקציב נמוך ורוצה חדש. המחיר לכך הוא פחות נוחות ומשקל מעט גבוהה יותר. בהחלט פרמטרים שאפשר להתפשר עליהם בזוג אופני הכביש הראשון שלכם (עד לפני 5 שנים זה היה הסטנדרט לכניסה). שני דברים עליהם לא מתפשרים, מזלג מסיבי פחם, מוצר מוכר ולא מותג קיקיוני עם דגש על בית לשירות.

סיבי פחם. השמיים הם הגבול. יש מבחר אינסופי של צבעים, עיצובים, גיאומטריות ומשקלים. ההיצע יכלול רמות שונות של מערכות הילוכים. ההמלצה הטבעית היא לבחור במערכת הילוכים מוכחת ואמינה ואם התקציב מאפשר, אז במערכת של 22 הילוכים עם קראנק בתצורת קומפקט. וכרגיל הדגש החשוב ביותר הוא על מוצר אמין עם שירות ואחריות.

ולסיכום

אף אחד מאתנו אינו פיטר סאגאן, הוא מהיר בזכות עצמו ולא משנה בכלל על מה ירכב. האופניים אותם אנו רוכשים צריכים להתאים לנו. אלו אופניים ראשונים וההתייחסות צריכה להיות בהתאם


630 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page