top of page

רכיבת גראבל או מה כל הרעש?

במה שונה רכיבה על אופני גראבל מרכיבה על אופני הרים בשטח? ואם כבר כידון מעוקל אז למה על אופני כביש ?

הקונספט המתגלגל מאחורי אופני הגראבל נמצא בשילוב של מהירות ועבירות.

אופני גראבל יכנסו למקומות בהם אופני כביש לא יכולים לעבור, המבנה הקשיח והצמיגים הרחבים, בפרופיל המכוון לאחיזה בשבילים מהודקים מאפשר להם לנוע במקומות אלו בבטחה מצד אחד, ומצד שני במהירויות גבוהות לאין שיעור לעומת אופני הרים.

השבילים בהם רוכבים גראבל לא דורשים שימוש בבולמי זעזועים ברוב המקרים, לחץ האויר הנמוך מהותית מאופני כביש לצד נפח האויר הגבוה מאפשרים רכיבה מהירה בתנאים אלו.

אופני הגראבל המודרניים טובים בשיכוך הכביכול טבעי הזה שגם בתנאים של סינגלים מתונים ללא דרופים של ממש, יהיו מהירים מאד ויספקו טונות של הנאה, תפתחות הצמיגים והחישוקים מאפשרת כיום אף רכיבת גראבל הכוללת דרופים קטנים של עד 15 סנטימטרים ללא חשש משבירת שלדות או חישוקים. לצד זאת עדיין לא מדובר באופניים לרכיבת דאון היל או מעבר גינות סלעים טכניות, את הקטעים הללו חוצים לעיתים ברכיבה איטית ובמקרים אחרים אפילו בהליכה.



בשנים האחרונות התפתחה מאד סצנת רכיבת הגראבל , במדינות רבות באירופה הוקמה רשת שבילים ייעודיים לאופניים שמותאמים היטב לאופני גראבל. המטרה הגדולה של שבילים אלו היא עידוד תיירות אופניים, תחום הבייק פאקינג שבעבר היה נחלתם הבלעדי של אופני הז"ק קיבל חיזוק מאופני הגראבל שהם לרוב מהירים וקלים יותר , יצרני ציוד משלים סייעו במגוון תיקים ופתרונות לארגון הציוד על האופניים בצורה נוחה ויעילה.


גם לרכיבה עירונית או רכיבה לעבודה התגלו אופני הגראבל כעדיפים על אופני כביש ומהירים מהותית מאופני הרים ז"ק. לצד זאת הפכו אופני הגראבל לחבריהם הטובים של הרפתקנים רבים, רכיבות בתנאי אספלט קפוא באיסלנד, שבדיה, ומן הצד השני רכיבות מדבר אתגריות.


בתחום התחרותי התפתחו מרוצים שכוללים מקטעי גראבל קצרים דוגמאת ה Strada Biancha. ב2021 הכריז ה Uci על סדרת מרוצי גראבל ייעודיים ובעונת 2023 כבר מדובר על כמות מרוצים מכובדת עם כיסוי תקשורתי נרחב. בראיה נכונה מה שהחל כסוג של חיבור לא מובן בין תנוחת רכיבת כביש וצמיגים רחבים הפך כיום לתחום המתפתח ביותר בעולם האופניים , אפשר לומר שזו גם תרבות רכיבה חדשה ושונה מההארד קור של רכיבת הכביש והשטח של 30 השנים האחרונות.


רוצים לדעת עוד?

מוזמנים להגיב לשאול ולהגיע אלינו

255 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page