top of page

חולצות עם סיבי קרבון? למה זה טוב בעצם?!

חברת Vardena בבעלותו של Federico Simone, רוכב אופניים איטלקי מקצועי, היא הראשונה המייצרת ביגוד רכיבה Full Carbon. אבל, למה צריך לשלב סיבי קרבון בביגוד הרכיבה, למה זה טוב וכיצד זה עוזר לכם להתאושש מהר יותר? מוזמנים ללמוד קצת יותר.


ביגוד הרכיבה של חברת Vardena נולד מתוך החלום של פרדריקו לייצר ביגוד רכיבה אשר עוזר להפחית את עייפות השרירים בזמן הרכיבה, ללא לחץ על השרירים. בד הקרבון C6 מקורו בתעשיית החלל, כאשר המדענים חיפשו חומר איכותי לביגוד הנלבש מתחת לחליפת החלל, שיעזרו לשחרר עייפות מהשרירים ולפזר חום בצורה טובה יותר. במהלך פיתוח החליפות, החלו להשתמש בסיבי קרבון על מנת להשיג את התוצאה הרצויה, תוך שימוש בתכונת הקרבון לפזר חום בצורה יעילה ומהירה. הטכנולוגיה התפתחה עוד, כאשר עשו שימוש במחקרים אלה לפיתוח חליפות לנהגי פורמולה 1. פדריקו נתקל במחקרים אלה בזמן לימודיו באוניברסיטת מילאנו, והחלום לשלב טכנולוגיה זו בייצור בגדי רכיבה נולד.

בפיתוח חולצות הרכיבה סרמיק, נעשה שילוב של הידע שהצטבר בתעשיית פורמולה 1 עם תעשיית החלל לניצול יכולתיו של הקרבון לשחרר חום בצורה יעילה ביותר. מחקרים מעמיקים גילו כי יכולת זו משפרת בצורה משמעותית (עד 12%) את שחרור חומצת החלב מהשרירים בזמן מאמץ. שחרור חום זה משפר את ביצועי הרוכב, מוריד את עייפות השרירים בזמן הרכיבה ואת ההתאוששות לאחריה.

בד קרבון C6 מתאים במיוחד לתנאי לחות גבוהים או אזורים עם שמש חזקה, שכן בתנאים אלה הקרבון עושה את עבודתו בשמירה על רעננות לאורך הרכיבה. באותו זמן, הבד אינו מקרר את הגוף אם השמש אינה חזקה – הוא פשוט מגיב בצורה מיטבית לתנאי מזג האויר וטמפרטורת הגוף.


יתרונות ביגוד רכיבה סרמיק עם סיבי קרבון:

- פיזור חום מיטבי (יותר מ-65% לעומת בדים אחרים)

- פיזור חומצת חלב טובה יותר

- בד נושם

- ירידה בעייפות שרירים

- בד קל משקל

- סיבי קרבון נראים לעין

- תפירה אוירודינמית

- ריצ'רצ' איכותי

- תוצרת איטליה


מעבר ליתרונות הפונקציונלים של ביגוד הרכיבה של Vardena, כל המוצרים של החברה מיוצרים בעבודת יד, תוך הקפדה על איכות תפירה ועמידות לאורך זמן. ככה זה כאשר מדובר על מותג בוטיק שנוצר מתוך חלום של רוכב אופניים מקצועי שרוצה לשפר את חווית הרכיבה וההתאוששות לאחריה.


חברת "רוכבים באהבה" מייבאת רשמית של מותג Vardena לישראל. ניתן להשיג פריטים נבחרים של המותג באתר החברה.




335 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page