top of page

Strada Bianche 2021 - סיכום מירוץ

בשבת ה-6.3 התקיים מירוץ Strada Bianche אשר מתאפיין במסלול עם נוף מרהיב, תנאי דרך משתנים - החל בכבישים דרך דרכי עפר לבנות ואבני ריצוף מאתגרות. כל זאת לאורך מסלול חד יומי של 136 ק"מ מאתגר במיוחד. מוזמנים לקרוא על הרשמים שלי מהמירוץ

נתחיל דווקא במירוץ הנשים

מרוץ הנשים של ה Strada Biance תוכנן כך שיסתיים כ 3 שעות לפני תום מרוץ הגברים. עם 136 ק"מ מתוכם כ 50 ק"מ של קטעי גראבל והסיומת המדהימה בכניסה לסיינה. עקב הגדרות קורונה אדומות הקהל לא יכול היה לעמוד בצידי הטיפוס ובכניסה לPiazza del campo

17 ק"מ לסיום מקטע גראבל אחרון 5 רוכבות בבריחה ההולנדיותVan der breggenוVan den brookוהאיטלקייהLongo Borghini.ברור לגמרי שהאיטלקייה רוצה את הניצחון במרוץ הביתי שלה.

רוצה וגם יוזמת

היא תוקפת ולוקחת איתה את ואן דן ברוק. בעוד ואן דר ברגן מובילה את הקבוצה השנייה. ק"מ לסיום הטיפוס האחרון. לונגובורגהיני יוצאת קדימה וחושפת את מה שיש לה רגע מוקדם מידי, או שפשוט אין לה את זה היום.

ואן דן ברוק פשוט כאן עוקפת ופותח 7 שניות עד לקו הסיום. סיומת נפיצה ומרשימה למרוץ שאמנם ראיתי רק 21 ק"מ ממנו אבל ברור שהיה מרתק מהרגע הראשון. את הפודיום משלימה אלופת העולם ואן דר ברגן.


מרוץ הגברים

100 ק"מ לסיום בריחה שיצאה רק בק"מ ה 35 וכוללת 5 רוכבים. פער של פחות מדקה ולא נראה שיש לבריחה הזו מה להציע באמת מלבד קצת חשיפה בשידור של יורוספורט.הדבוקה יושבת רגועה כולם ממתינים שמשהו יתרחש. כולם שמורים זה על זה. מקטעי גראבל המשמעותיים עוד לא הגיעו. בפוסט קצר שהעליתי צפיתי שבערך 55 ק"מ לסיום יחלו המהלכים שמאחד מהם יצא מהנצח כל השמות הגדולים שומרים זה על זה. julianalphilipe נראה פעיל מאד, שומר הייטב את הרכבת שלJumbo Visma. מנצח הTdf 2020.Pogachar.עסוק בלשמור את העצמו בתמונה.


מקטעי הגראבל הארוכים מגיעים. 11 ק"מ של מסלולי גראבל משובץ בשיפועים דרמטיים. 50 ק"מ לסיום ההתקפה המשמעותית הגיעה. ההולנדי Van Der Poel בוחר שיפוע תלול ותוקף. אלפיליפ תופס גלגל מאחוריהם נוצרת חבירה מבוחרת. פוגאצ'אר. Pidcock. Van Aert. Beranl

והמפתיע Gogel כ-20 שניות מאחור עוד דבוקה בהובלת FuglsngוBilbao, שניהם נראים לא מרוצים והתחושה היא שהם פשוט נרדמו בשמירה. המרדף בין שתי הדבוקות ממשיך במשחקי אקורדיון עד ל 10 ק"מ לסיום בערך.

במקביל נראה כי Van aert מנצח השנה שעברה הגיע בכושר רחוק ממושלם, זה המרוץ הראשון שלו העונה ונראה שהוא עוד שקוע בעונת הסיקלו קרוס ולא באמת מרוכז במרוצי הכביש.

12 ק"מ לסיום מקטע גראבל קצר אחרון להיום. יש בו שיפוע אחד של 18 אחוזים. מעניין מי מכל הרוכבים יחליט לתקוף.

אמצע השיפוע, הקלפים נחשפים, Van Der Poel תוקף, הוא פותח פער של 3 או 4 שניות. Alphilipe מבין שזה עכשיו או אף פעם. ההולנדי הצעיר בכושר שיא ואחרי שזכה באליפות העולם בסייקלו קרוס וניצח גם בסטייג' הראשון של טור UAE (ומיד לאחר מכן קבוצתו נאלצה לפרוש עקב מכונאי שנדבק בקורונה).

ואם כבר קורונה אז רק נזכיר במשפט אחד את חסרונו של Peter Sagan שרק לפני ימים אחדים החלים מהווירוס המדובר.

מאחור נראה כי אף אחד לא מסוגל להגיב, אלא שממקום לא צפוי מגיע Bernal. הוא נמצא כאן כהכנה ל-Giro שיכלול השנה סטיייגים שיכלול דרכים לבנות.

השלשה יוצאים קדימה ומשאירים את הרביעיה מאחור, הדבוקה של פולסאן ובילבאו מאבדת גובה ולא מצליחה לסגור את הפער. 3 ק"מ לסיום. טיפוס קצר בשיפוע תלול. ואן דר פול בוחן את הרגליים של אלפיליפ וברנל.

ברנל מיישר קו ואליפיליפ לוקח את הזמן. השלושה בפער של 20 שניות מהרודפים אחריהם הפער הוא 20 שניות זה מרגיש כמו גלקסיה אחרת. עוד טיפה והעפיפון מגיע. ק"מ לסיום.

בעוד 250 מטרים יחל הטיפוס לכיכר. השלושה משחקים מעט. מיישרים קו.

ואן דר פול לפנים אלפיליפ ממקם את עצמו בעמדה התקפית מאחור. ברנל מאבד מהר מאד גובה.

600 מטרים לסיום Van Der Poel מוריד את הפטיש עד הסוף, לאלפיליפ אין תשובה. מכאן והלאה זו רק שאלה של מה יהיה הפער.

הפודיום סגור אחרי הצגה מהממת. תזמורת אורות החשמל ההולנדית.


שני מנצחים הולנדים. ליום הזה שניהם הולנדים. שני מרוצים שלא ישכחו לזמן רב.


ותזכורת קטנה,

היום יחל מרוץ Paris Nice המכונה גם מרוץ אל השמש


שרון😊

53 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page