top of page

6 טיפים קטנים שיעשו את ההבדל ברכיבות ארוכות, או איך נכון להתכונן לרכיבת השאנטי בלי להשתעבד

אז נרשמתם למסע השאנטי והתחייבתם על 180 ק"מ. עכשיו נשאלת השאלה, איך לעזאזל עושים את זה?  אם אתם רוצים לדעת איך להגדיל את מרחק הרכיבה שלכם מ-60-80 ק"מ בשבת, לרכיבה של 180-200 ק"מ,יש לנו כמה טיפים עבורכם שיעזרו לכם לעשות את זה נכון.


Wilier Cycling, long distance
רכיבה למרחק אינה דבר שיש להקל בו ראש, מומלץ להיפגש עם רופא המשפחה ולבדוק האם יש מגבלות רפואיות היכולות למנוע מכם לבצע רכיבה מסוג זה. בכל חשש או חשד למצב רפואי שיכול להקשות, יש לקבל הבהרות מרופא המשפחה או מרופא מומחה.

דיווש חכם

הסוד ברכיבות ארוכות הוא לא להגיע לסף כאב בשום מצב. כדי לעשות זאת, מומלץ לדווש בקאדנס 90, תוך הקפדה על דיווש נינוח ולא כוחני או אגרסיבי. חשוב לזכור שברכיבות ארוכות שם המשחק אינו המהירות הממוצעת אלא לסיים את הרכיבה בהרגשה טובה!


תזונה ושתייה

הקפידו על שתייה ותזונה - הם ישאירו אותנו תמיד עם אנרגיה לאורך הרכיבה כולה. ביס של חטיף או פרי (תמר למשל) כל 15 דקות לערך ושלוק מים כל כמה דקות (לא חובה איזוטוני) יסייעו למור על מאזן נוזלים חיובי. עצירה למילוי מים כל שעתיים ועל הדרך עוד חטיף אנרגיה יעשו הרבה טוב ויגרמו לתחושה טובה בהמשך.

חלוקת מאמצים

רכיבה ארוכה דורשת חשיבה אחרת, חלקו את הרכיבה ל 3 או 4 מקטעים, שימו לב כי ממקטע למקטע תשתנה התחושה הכללית, ולא מן הנמנע כי כאבים שונים יופיעו פה ושם. קחו בחשבון שזה טבעי שהמקטע השלישי יהיה קשה יותר מהראשון והשני, היו מודעים לתחושות שלכם, אל תנסו לשבור שיאים במקטעים הראשונים, זה רק יהפוך את הרכיבה לקשה יותר ויותר.


רוחות לכל הרוחות

רוחות ישפיעו מאד על כל רכיבה, בוודאי שרכיבות ארוכות. הכירו את סוגי הרוחות ברכיבה: רוח אף, רוח גב או רוח צד. ברכיבה ברוח אף, תפסו מקום בדבוקה, אם אתם יכולים קחו תורות בהובלה, חשוב לחלק את המאמץ בין כל החברים, ואם אתם לא יכולים להוביל הקפידו לא להיגרר מאחור ולאבד את הדבוקה.

היו מוכנים לכל

דאגו לתחזוקה נכונה של האופניים לפני רכיבה ארוכה, אל תצאו בלי ציוד הישרדות בסיסי כמו פנימיות בלוני C02, סט כלים בסיסי. חשוב לא רק להחזיק את הציוד הזה אלא גם לדעת להשתמש בו בעצם הצורך. היו נכונים לסייע לכל רוכב במצוקה, ערבות הדדית בין הרוכבים היא ערך עליון, לא עוזבים רוכב במצוקה !!!


ולסיום קחו את הכל ברוח טובה

רכיבה למרחק מהנה, כיפית, מאתגרת ומותחת גבולות. זיכרו שזו קודם כל רכיבה ורק אח"כ אתגר חשוב.

בהצלחה!


טיפים אלה ניתנים מתוך ניסיון אישי, אחרי שנים רבות של רכיבת כביש לא תחרותית. הם מבוססים על הדרך האישית אותה עברתי ועל תהליכים בהם התנסיתי כרוכב כביש למרחקים ארוכים ומשקפים את הראיה האישית שלי לנושא. חשוב לציין כי אינני מאמן מוסמך או בעל תואר כלשהו הקשור לתחום ולכן כל הכתוב הוא על סמך שנות ניסיון רבות ואין בנאמר בגין המלצה כלשהי, אלא רק תפיסת עולם לגבי רכיבות ארוכות.



3,001 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page